Archive for August 2007

El millor i més bonic que he vist en tota la setmana ha estat això:

sunset_20070830.png

Perquè la resta del temps me l’he passat treballant de sol a sol, menjant i dormint. També he vist alguna serie per desconnectar el meu pobre cervellet, però ben poca cosa. Com sempre segueixo enganxat a Mentes Criminales tot i que la meva última adicció és a la serie Joey fa molt de temps l’havia intentat mirar en V.O. però no acabava d’enganxar-m’hi i ben aviat la vaig deixar perdre. Ara mateix potser tinc unes 5 series diferents començades i la veritat és que em costa molt trobar forats lliures per anar avançant en totes, no tant pel número de series com pel poc temps lliure que tinc.

Seguint amb el tema series ja estic anciós per aconseguir els capitols de la segona tempora de The IT crowd que en teoria començaven a finals d’agost a UK. Espero que aquest cop no tornés a ser una falça alarma, com les anteriors vegades.

Aquest cap de setmana m’agradaria escriure un petit email resum de les coses que he fet i m’he comprat aquest agost, ja que fa força temps que no puc asseurem a disfrutar del blog i d’altres addiccions similars. De fet, una de les coses que m’he comprat és un DYMO que fa segles que em feia il·lusió tenir i encara no l’hi he posat ni les etiquetes. Abans d’acomiadar-me només comentar que la gent de Dell ens han retrassat l’entrega del nou portàtil fins al dia 15 d’octubre, tot i amb això en Benja ha trucat per queixar-se i li han dit que en 15 dies els tindriem. A veure si serà veritat, per cert, l’Oriol també s’ha comprat un portàtil com el del Benja i meu.

Doncs si nan@s, sóc així de despistat el 31 de Juliol el blog va complir 7 anys d’existència però entre una cosa i l’altre se’m va oblidar totalment. Així doncs, ja he publicat la notícia per fi. La veritat és que aquest estiu esta sent molt atípic. Perquè malgrat tinc una sobresosis de feina impressionant no paro de fer vida social. Que si amunt i aball en uns i en els altres. Tan és així que estic escribint aquest post des de l’apartament de la platja on hi seré fins dijous. Què com es treballa des de l’apartament doncs aixecant-se a les 8 del matí metre tothom dorm, després a les 11h esmorzo i cap a la platja fins l’hora de dinar i després a la tarda quan tothom fa la migdiada m’hi torno a posar. Si ja sé que no aprofito el 100% el dia, però què més voleu això de no fer ni un dia de vacances és molt dur i almenys intento baixar un pèl el ritme perquè no m’exploti el cervell.

Com veieu per tal de no perdre el fil de tot el que em va passar últimament vaig articles resum del que em va passant, de fet, ara tinc força fotografies acumulades per publicar i coses que he fet per resumir. En els aspectes tècnics també estic fent coses molt interessants però fins finals de setembre o octubre no podré explicar-vos coses en sentit global. Ara només deixo escapar petits articles tècnics que ja de per si són interessants però que no tenen un sentit complert de forma aïllada. Malgrat això he de dir que m’ho estic passant molt bé: Ubuntu a fons, Nagios, Centreon, Symfony, Python, Crystal Reports… de tot i força!

Tot escribint aquest article i abans de acomiadar-me m’ha entrat la curiositat de consultar el webalizer per consultar a quan estaben la mitjana de visites del mes de Juliol al blog i acabo de veure que he tingut una mitjana de 4.500 i algo visites al dia, carai! si que ha pujat el tema. Jo que pensava que estava per unes 3.000, no esta malament ja que això suma més de 140.000 visites en tot el més. De totes formes la única dada que jo em crec sóc les quasi 20.000 IPs úniques que han visitat la pàgina de les quals aplico la norma del 10% i em crec que hi ha unes 2.000 persones al mes que em llegeixen. Quines rebaixes,eh!?

Bé doncs, malgrat la feina aquesta setmana no compteu gaire en mi perquè encara vull aprofitar per viure una mica l’estiu però a partir de dilluns que ve ja tornaré a l’atac amb tot l’arsenal i amb l’ancia de rebre ben aviat el meu nou portàtil.

NOTA: per cert, sóc un mal educat, gràcies pel nou títol Law. També ús informo de la primicia que ja fa molts mesos que estic planejant una migració del blog cap a WordPress i possiblement cap al domini oriolrius.cat però de moment només he fet una llista de requeriments necessaris perquè els antics enllaços dels posts continuin funcionant correctament.

Divendres passat vaig estar treballant per Mallorca, bàsicament tres reunions i una posada en producció d’una màquina movilpoint per un client de Hook Naútic. Una cosa ben senzilleta, un mpk que permet fer reserves d’amarratges a diversos pantalans i ports de les illes.

La primera curiositat que em vaig trobar al viatge va ser un carrgador de bateries per mòbil a l’aeroport de Barcelona, malgrat ja n’he vist molts i fins hi tot els he usat en alguna ocasió arreu del món és el primer cop que en veig un a l’aeroport d’aquí.

carregador-bat-mobil.png

A l’hotel de Palma vaig trobar-me una antiqualla digne de fer-li una foto, aquesta centraleta telefónica, obviament en desús:

centraleta.png

Anant a dinar vaig veure una bicicleta al més pur estil Harley Davidson. El curiós és que fa temps vaig veure un reportatge per la televisió de Catalunya on un noi de Barcelona explicava que les construïa ell, de forma totalment artesanal, i que en venia per tot el món. Jo no sóc pas fan d’aquest tipus de motocicletes, però s’ha de reconeixer que és realment espectacular veure les típiques formes de la marca en una bicicleta.

harley-bici.png

Després d’un llarg i estressant dia va venir la festa per acabar de cremar les poques energies que em quedabem. A la nit vaig estar amb en Joan i la seva dona a una festa a la platja d’Es Trenc. No vaig tenir l’oportunitat de veure la platja de dia, perquè malgrat varem aguantar força a base de pomades (i no pas les de la pell) ens varem cansar abans que sortís el sol. Varem sopar a un restaurant just al costat d’on després va ser la festa. Com que la festa era a dins la platja així van acabar les sabates de la gent:

sabates.png

Foto si més no curiosa, que no vaig resistir-me de fer quan durant la nit vaig veure l’escena. Finalment dissabte després de recuperar forces vaig poder veure una miqueta l’illa ni que fos dintre del cotxe primer del Joan i després del Jaume. Llàstima que no vaig tenir temps de remullar-me perquè la platja feia una molt bona pinta:

palma.png

Finalment vaig tornar dissabte a la nit, sobre les 3 del matí i vaig anar directament a l’apartament de Vilanova. On vaig veure la carrera de F1 i vaig disfrutar de la platja i la pisicina.

En aquesta foto podeu veure, com l’antic Siemens S65 que ja ha fet més guerra de la que podeu somiar ahir va deixar el seu lloc al HTC P3300 alias Artemis. Així que ja podem dir que he entrar al món dels Windows Mobile. Casum dena, quina ràbia i tot perquè té el GPS i la Radio que són les dues coses que més il·lusió em fan. Per no parlar de per fi, poder sincronitzar bé els contactes i el calendari de l’evolution que tan uso.

telefons.png

De fet, la HTC no l’he comprat nova. Li he comprat al Pof de segona mà per un preu molt raonable ja que a més, tampoc té WiFi…oooohhhh. El model que ell tenia és un model de O2 sense WiFi. Però bé, espero no trobar-lo gaire a faltar. De fet, com a PDA és molt lenta però no és la meva intenció treure-li el suc en aquest sentit sinó més aviat donar-li un ús semblant a la Blackberry. Això si amb dades de caire més personal i de passada solucionar un parell de problemes de gadgets que porto al damunt.

Ja sé que havia comentat que el meu proper mòbil seria el Nokia N95 però després de tenir-lo a les mans i toquetejar-lo una mica la veritat és que m’ha decebut molt. A més diversos coneguts el tenen i la bateria realment dura un suspir, tan és així que no coneixo ningú que l’utilitzi com a únic mòbil. Realment tot això i d’altres coses com el nyigui-nyogui que el noto, gruixut i moltes d’altre tonteries que no m’han fet el pes he decidit oblidar-me d’ell. Això si, s’ha de reoneixer que té la millor càmara que he vist mai.

Aquest matí, amb en Benja també ens hem comprat una mervalla de la tècnica que no rebrem fins a Setembre, moment en el que ja ús n’explicaré més detalls. Una meravella per cada un, és clar. Però per anar fent boca el portàtil és un Dell XPC m1330 amb Core Duo 2 2.2GHz, 4Gb de RAM, 200Gb SATA i moltíssimes pijades més. De moment però, tocarà tenir paciència fins a rebre la comanda.

Com que ja estava llençant fent compres avui també he comprat a pixmania una microSD de 2Gb per la HTC, uns cascos amb microfon HiFi per veure si m’animo a grabar algún que altre poadcast i screencast que tinc pendent, a més d’un ratolí pel portàtil ja que se m’ha fet malbé el que tenia. Ah! i amb els colors corporatius de movilpoint.com el ratolí.

  • Membre de: