Inicio

mapes conceptuals d’idees

Sovint tenim idees, tasques o mil i una coses pel cap que no sabem com fixar en un paper i encara menys en un PC. Per això hi ha unes eines que ens permeten fer mapes conceptuals de tot plegat. Fins ara la veritat no n’havia provat cap que no fos un paper i un llapis. Però aquesta setmana l’Oriol em va parlar del MindJet malgrat ser una eina súper potent i que m’ha enamorat des dels primers 5min que l’he provat, no disposa de suport per Linux. Quina ràbia! realment us recomano que hi perdeu una bona estona abans d’anar a buscar els seus similars en Linux. A més d’integrar-se perfectament amb l’office, suporta diversos tipus de mapes, molt senzills d’usar, entendre i exportar. Per si tot això fos poc es pot té una versió per PDAs.

freemind.gif

Com que sovint no uso win i només disposo de Linux, he trobat una eina que es diu FreeMind que vindria a ser el mateix, tot i que esta fet amb Java i s’ha llençar a través del JRE. Doncs bé això no és el problema més gran que té, sinó que les limitacions en els mapes conceptuals i el complicadillo d’usar-la són la guinda del pastel. Així doncs, malgrat intentaré extreure-li més el suc per la comoditat de poder usar-la des de Linux de moment els 5min que li he donat de proves no m’han acabat de satisfer :'(

Si no us feu una idea del perquè serveixien aquestes eines, el mapa de distribucions linux que he penjat al blog fa una estona és un bon exemple del perquè serveixen aquestes eines. A més de poder planificar coses més complexes i explicar idees ben abstractes que us rodin pel cap. De ben segur que l’Ernest domina millor el tema que jo i potser fins hi tot sap més eines i millors que les que jo he citat aquí.

Mapa de distribucions Linux

Per fi he trobat la font original del mind map de linux que havia penjat. Jo la vaig trobar a través dels links més populars del del.icio.us on estic sindicat, però només era un link al .png i no al blog original on s’havia publicat. Així que de la mateixa font he trobat casualment el link al blog. Tot i que com podeu veure ha evolucionat una mica la versió respecte a la que jo vaig trobar.

Your Uninstaller 2006 – netegem la porqueria del WXP

Com sempre el windows després de molt de temps instal·lat comença a degradar i a donar problemes i problemes. Així doncs, si tenim en compte que el meu portàtil malgrat anar el 99% del temps en linux tenia el Win fet un desastre, trigava segles a arrencar i tenia mil i una històries instal·lades que no hi havia qui es desintal·lés. Així que vaig decidir provar el Your Uninstaller 2006 i he de dir que m’ha sorprés el resultat i la simplicitat del software.

uninstallermain.jpg

Realment ho fa vastant bé, això de buscar pel registre i el disc dur les restes de coses que troba a mig instal·lar, fitxers temporals que queden arraconats (m’ha borrat quasi 500Mb de fitxers temportals) a més és trivial saber què s’esta carregant al arrencar el win i li pots dir què no vols que es carregui m’ha baixat més d’1min el temps d’arrrencada ara en uns 45s tinc el win carregat.

Avui dia de curses a Montmeló…

curses.jpg

Avui he estat a Montmeló veient les curses de camions, Forumula 2000 i turismes… ha estat força entretingut. Però el bo serà diumenge que ve, ja hi havia els camions de Renault F1 preparant-ho tot per entrenar demà les 9 del matí.

Com sempre més fotografies a l’àlbum de fotos.

Aprenent PROPEL amb 30min

Propel és un framework de PHP que permet accedir a les bases de dades usant objectes, ens ofereix una API molt senzilla que és capaç de filtrar les queries contra la base de dades perquè sigui completament transparents a la nostre aplicació. Perquè ens entenguem estem parlant de coses que de ben segur coneixeu com ara el DAO o el ORM.

grafic-propel.gif

Per fer-nos una idea per definir l’estructura d’una base de dades només cal que escribim un fitxer XML amb els camps de les taules, tipus, relacions, etc i el Propel farà la resta. Llavors el Propel es posa a generar totes les classes automàticament, i els fitxers .sql amb els esquemes de definició de les bases de dades. Amb les classes que ens ha generat el Propel podem accedir a totes les funcions bàsiques d’accés a la base de dades és el que se’n diu CRUD (def.wikipedia).

Si voleu aprofundir en tema us recomano que seguiu els passos que vaig seguir jo i amb 30min us sentireu com de la família:

  • QuickStart – Com crear les BBDD, taules i altre elements al voltant de les dades per tal de poder treballar de forma trivial amb elles
  • CRUD explica com usar les funcions bàsiques de CRUD amb Propel.
  • Esquemes dels fitxers XML. Quan definim l’esquema de la BBDD ens interessa coneixer a fons la sintaxis suportada per tal d’aprofitar al màxim les funcions del propel
  • Relacions entre taules. Donant una mica d’emoció a les dades, usant relacions entre taules senzilles.
  • Captura d’errors. Si ens interessa unificar les sortides d’error de Propel és molt senzill fer-ho.
  • Les relacions many-to-many (molts-a-molts) no estan suportades directament pel propel i s’han de fer a través d’una taula intermitja. Malgrat ens permet sortir del pas és un dels punts a evolucionar dins de propel. Si ens interessa millorar aquesta part podem incloure les nostres classes que implementin això pel nostre codi sense problemes dins de l’estructura estàndard del propel. De moment, si ho volem fer tal i com ens proposa el manual.

Qtopia core

Després del canvi de nom que va patir el producte Qt/Embedded el mes de gener per Qtopia core volia fer un petit resum de quina és la finalitat i la situació d’aquest producte dins un sistema enquestat.

Perquè ens situem aquest producte és una portabilitat de les llibreries Qt versió 4 a entorns embedids. Així doncs disposem de quasi totes les avantatges que té el Qt4 però amb uns requeriments de RAM i disc miserables.

grafic1.gif

Com podem veure en l’anterior gràfic, ens podem recolzar sobre les classes que ens ofereixen les llibreries Qt quan treballem en sistemes enquestats per gairebé el 100% de les nostres aplicacions. Així doncs no hem de patir els inconvenients propis de desenvolupar amb sistemes tan limitats pel que fa a eines d’alt nivell. O sigui, que podem montar-nos la nostre aplicació gràfica, interficie d’usuari o el que ens interessi sense haver de patir per no disposar de widgets, components i altres eines de molt alt nivell a les que ens tenen acostumats els sistemes de programació per PCs convencionals.

A més Troll Tech esta treballant en tres nous productes dins de la línia de Qtopia, a més dels seus ja coneguts Qtopia phone i Qtopia PDA s’espera que vegin la llum ben aviat el:

  • Qtopia Platform — For “multi-application products.” Qtopia Core with application management and user interface capabilities. Targets consumer electronics and other advanced, multi-application products
  • Qtopia Profiles — Qtopia Platform with key enablers for embedded Linux development aimed at specific vertical markets
  • Qtopia Editions — Solutions aimed at targeted product segments

Perquè ens fem una idea de com es situen en l’espai aquestes eines, podeu veure en el següent gràfic que una es recolza sobre la següent per donar funcionalitats cada cop més específiques i de més alt nivell, és clar. Imagino que això tindrà les seves avantatges a nivell de requeriments de sistema i de preu de les llicències.

grafic2.gif
Scroll to Top